Celkový počet zobrazení stránky

streda 16. marca 2011

Stylefruits - letné parfémy na "zjedenie"

Síce tu nie je ešte ani jar, ale v obchodoch človek cíti, že sa blíži leto. Všimla som si to nielen pri pozeraní výkladov(len pre info, trendom bude námornícky štýl a bohužiaľ - aspoň podľa mňa, ešte stále nohavice so zníženým sedom v štýle chino)

ale aj pri návšteve parfumérie. V Stuttgarte chodím do parfumérií rada, pretože sú veľké a môžem si pozrieť a ovonať čo chcem, bez toho, aby mi  predavačka musela vyberaťparfém zo zasklenej vitríny, kde si ich strážia ako české sklo po babičke a to, že by mala nejaké predať, sa im teda vôbec nepáči. Vyberanie je spojené s dramatických chrastením kľúčov ako pri pochode zelenou míľou a vzdychaním pripomínajúcim deravú dušu na bicykli. Proste o to, že chcem utratiť svoje peniaze na ich tovar, vôbec nejde.
Ale naspäť k téme - podľa čoho som zistila, že ide leto? Podľa toho, že raketovo pribúdajú parfémy s názvom summer, hot, sexy a pod. Možno je to tým, že sú módne firmy presvedčené, že v lete sú všetci otrávení, spomalení a proste upečení(summer in the city, poznáte to- keď máte chuť po odchode z klimatizovanej miestnosti vonku vyzliecť z kože)a preto veria, že zákazníkom unikne absolútny nedostatok invencie. Neviem, prečo si myslia, že letný parfém má vonať ako nejaká prepravka prezretého ovocia zo supermarketu a slová, ktoré evokujú vlhkosť ako dive, splash, ocean a podobne(vodu máme vždy aj na obale) ma navnadia ku kúpe.
V mojej parfumérií bol dokonca špeciálny stojan, ktorý vyzeral ako slamená chyža a mal asi vzbudzovať pocit exotiky, na ktorom boli tieto parfémy rozložené. Musela som sa poobzerať, či na mňa nevyskočí Gauguinova Tahiťanka a neumláti ma prsiami a miskou s ovocím.

Len pre ilustráciu  - Davidoff Cool Water Summer Dive - podľa výrobcu - Čím hlbšie sa ponoríte, tým väčší príval sviežosti na vás čaká.
Podľa mňa čaká na zákazníka iba vôna vodného melónu. To sa rovno môžem potrieť nakrájaným melónom a efekt bude rovnaký. Bude tam iba menej chémie, ale asi budem viac prenasledovaná osami.
Nasleduje CK one Summer 2010 - podľa výrobcu -  vôňa, ktorá zachytáva ducha a energiu leta plného slnka. Vôňa sa otvára ovocným koktejlom šťavnatej hrušky, mandarinky, melónu a lístkov kafrovej limetky. Neviem síce ako vonia kafrová limetka, ale garantujem, že ju cítiť nebudete. Pocítite zase iba starý dobrý melón. Nechceme predsa zákazníkovi dávať nejaký veľký odvaz, že áno.
Je možné, že na obrázku je CK z roku 2009 - internet mi vyhodil obe aj pri roku 2010.



Calvin Klein sa túto sezónu naozaj číni a nechce svojich fanúšikov ochudobniť o žiadnu letnú edíciu. Takže ak máte radi parfém Eternity, tak si ho môžete dopriať aj v "originálnej" letnej verzii. Ak preskočím bla bla bla výrobcu, tak je to design flakónu a krabičky zachytáva morské vlny jemne zahaľúce piesok. Jemne ružová a levandulová farba predstavuje svetlo pri východe slnka. V skratke - rôzne zmesy ovocia, ktoré tvoria cukrovinkový mix.



A last but not least - Wolfgang Joop - Homme Sexy in Pink - summer edition . Tento návrhár je moja tajná srdcovka. Jeho All about eve považujem za kultovka, na ktorú DKNY Be delicious nemá ani zďaleka. Teraz mi ale úplne zatrnulo. Neviem, či v snahe šetriť náklady pozvali pri navrhovaní obalu a flakónu team, čo je zodpovedný za design Miss sporty, pretože celé grafické spracovanie tomu nasvedčuje(bohužiaľ som na internete nenašla obrázok, ešte je zrejme skoro, je to asi horúca novinka).
Čo sa týka vône, z letných alternatív mi prišla ako najoriginálnejšia. Nehovorím, že najkrajšia(čo je pocit subjektívny) ale aspoň nevoňala ako melón, ale ako žuvačka tutti frutti. Keďže evokuje moje detstvo, asi preto to u mňa vyhrala v rámci menšieho zla.
Ako klasický zákazník, ktorý na nič nemá peniaze a iba kritizuje, som si nakoniec nič nevybrala a ani nekúpila. Zostanem pri tom, čo mám.

1 komentár:

  1. aj tento parfum od gabriela sabatini je perfektný ako letná vôňa, akurát ho akosi nejde nájsť v originálnych parfumériach. Asi už len ako takúto alternatívu: http://www.parfumylacno.sk/parfumy-eshop/parfumy-fm-pre-zeny/damsky-parfum-fm-pure-271-nezamienajte-s-gabriela-sabatini-ocean-sun-detail ale je krásny svieži

    OdpovedaťOdstrániť

bolo mi potešením