Keďže som človek, ktorý veľmi rád je a úprimné, jedlo je často môj najlepší kamarát, lebo ma nikdy nenechá v štichu a je tu vždy pre mňa, rozhodla som sa skúmať Stuttgart aj po kulinárskej stránke a objavovať taje švábskej kuchyne. Keďže tu momentálne prebiehajú veľmi pekné vianočné trhy, je to príležitosť vidieť a ochutnať miestne špeciality na jednom mieste a ak nie ochutnať, tak aspoň pozrieť a vydať sa za nimi so reštaurácie. Dať si klobásu alebo flammkuchen, spolu s vareným vínom, do ktorého sa mieša vôňa škorice a sviečok, naozaj nemá chybu.
http://blog.sme.sk/oper/uvod2.asp
Veľmi mi zachutili spätzle - hrubé haluškoidné slíže. Najmä s hubovou omáčkou. Ale varia ich na 100 spôsobov(so špenátom, syrom, šunkou) a vidím, že predstavujú vegetariánsku alternatívu pre ľudí, ktorí si odbehnú na obed z kancelárií. Jedia sa samotné, ale aj ako príloha k mäsu alebo hubovému gulášu. Ďalšou podľa Švábov miestnou špecialitou sú Maultaschen - taštičky z cesta, plnené napr. zmesou mäsa a zeleniny a podobne.
http://blog.sme.sk/oper/uvod2.asp
No a medzi nápojmi je veľmi obľúbená Spezi(nazývaná aj cola-mix). Je to zmes coly a fanty v pomere 50% na 50%. Určite to miešajú aj ľudia na Slovensku, ale nikdy som to nevidela v ponuke reštaurácií. Je to veľmi obľúbená alternatíva k iným nealko nápojom spolu s radlerom.
http://blog.sme.sk/oper/blog_clanok.asp?cl=250063
Čo na Nemecku milujem, je nekonečné množstvo pekární a pekárničiek so sladkým a slaným pečivom. Často som ani nevedela, že také druhy pečiva existujú. Preto patria predavačky v Kampsch, Dietsch alebo Backwerk na ranej trase na vlak k mojim najlepším kamarátkam, pretože už presne vedia, čo si kúpim. Takéto ranné príjemné spestrenie považujem za super alternatívu k baleným bagetám typu Crocodille.
Podľa mňa je najlepšie chodiť na jedlo a celkovo objavovať v Stuttgarte Bohnenviertel. Štvrť, ktorá vznikla v 15stor. a v minulosti bola na okraji mesta za hradbami, je dnes relatívne centrálne umiestnená a je plná barov, lokálov, rodinných reštaurácií a strip klubov. V minulosti tu spolunažívali vinári a remeselníci, dnes majitelia alternatívnych butikov a krčiem a občas prostitútky. V Bohnenviertel sa však nachádza môj obľúbený sushi bar - Sushi lounge v Kanalstrasse. Sushi milujem, ale netrúfam si povedať, či som alebo nie som znalec. Fungujem na princípe - chutí-nechutí(pri víne je to ešte horšie, tam idem podľa vzoru kyslé, sladké. Raz som sa hádala s čašníkom, prečo mi nalial biele víno, keď som chcela tramín červený). No a toto sushi mi veľmi chutí a mám pocit, že pomer cena/výkon tu absolútne sedí. 8 ks vegetariánskych sushi maki s avokádom za 1,90E a napr. s lososom za 3,90E čo sa mi zdá napr. pri porovnaní s jedinou nitrianskou „sushi" reštauráciou Wasabi(slovo sushi je v úvodzovkách schválne) ako zázrak. Ambiente je príjemné, jednoduché a obsluha vynikajúca. Viem, že to nie je typicky nemecké jedlo, ale po mojich skúsenostiach z Berlína, kde som si sushi zamilovala, obrážam v každom meste kde som, sushi reštaurácie. Hneď vedľa sa nachádza perzská reštaurácia, ktorá taktiež stojí za pokus.
http://ormisova.blog.sme.sk/clanok.asp?cl=250063&bk=84763
Pre kaviarenských povaľačov doporučujem kaviareň Bittersweet vo Wagnerstrasse. Je to šarmantná kaviarnička, ktorú vedú dve mladé ženy. A má pre mňa presne to, čo mi v Stuttgarte chýba. Berlínsky flair príjemného letného rána a nie je to iba modrou farbou stien a nádhernou zastrešenou záhradkou. A kusy nábytku, z ktorých každý je iný a vlastne vôbec k sebe nepasujú. Určite stojí za to dať si tvarohový koláč alebo horúcu čokoládu a som presvedčená, že každý odíde s úsmevom na tvári.
Dúfam, že ak sa niekto vydá do Stuttgartu, pomôžu mu tieto moje neobjektívne tipy. A zároveň, ak niekto v Stuttgarte žije, budem veľmi rada za ďalšie. A hlavne tip na dobrý Döner, pretože ten tu neviem nájsť.