Celkový počet zobrazení stránky

utorok 30. augusta 2011

Mad men all around

Ahhhhhh. A je to tu. Konečne. To, čo sa šíri svetom od r. 2007, konečne to(móda) dorazilo aj do strednej Európy. Teda v mojom prípade do Nemecka. Keďže je letná pauza a momentálne nebežia žiadne moje obľúbené US seriály okrem Futuramy, mám uhorkovú sezónu. Od septembra idú zase The Suits, Glee, How I met your mother, Big Bang a Mad men.
Hneď ako nabehol seriál Mad men v USA na televízne obrazovky, tak vrátil do módy slušivé obleky 60tych rokov. Štýlovka, ktorá v sebe skrýva viac, ako sa na prvý pohľad zdá. Keď bol svet ešte v poriadku, chlapi boli šovinistické prasatá, o emancipácii nikto ani nechyroval, fajčilo sa aj u lekára alebo v škôlke a v reklamnej agentúre sa chlastalo už od 10:00 :-D
Úprimne, komu by vadilo dívať sa na dobre vyzerajúcich mužov v dobre padnúcich oblekoch v tej dobe často ešte s vestami, kabátmi a klobúkmi. A ženská móda je tiež famózna. Samé šaty, vysoké podpätky, brošne, rukavičky a podobne. A je výborne ukázaný rozdiel medzi ženami v domácnosti ako Betty Draper, ktorá nosí prvé série šaty so širokou sukňou, pretože nepracuje a tento strih nie je do práce veľmi praktický. Takúto nadýchanú sukňu dosiahli odnímateľnou spodničkou tzv. petticoat, ktorá sa jednoducho obliekla pod sukňu a vznikol honosnejší model. Spodnička sa dala bez problmév vyzliecť a šaty sa hneď zúžili. Spodničky sa predávali vo viacerých farbách a model sa tak dal oživiť.

Na obrázku sú rovnaké šaty, pričom jedny majú spodničku.

Naopak ženy pracujúce v Sterling Cooper nosi taktiež šaty, sukne a blúzky, ale omnoho užšie strihy. Ale podpätky si nedajú vziať ani tie. Pokojne by som do dneška preniesla strihy a podväzkové pásy na pančuchy. Zohnať dnes šaty v dĺžke do kolien je priamo nadľudský výkon. Materiály by som im pokojne nechala, v 60tych rokoch to bola samá umelina. Ale vtedy to bol pokrok.
Už sa teším na nový kostýmy Joannie (Peggy nejak neviem prísť na chuť, príde mi veľmi nepekná do tváre). A dôkaz, že Mad meni sú všade?

zdroj: http://www.flamingstar.eu

Tieto šaty na webe Flaming Star, ktorý predáva Pin Up, Vintage a retro oblečenie sa volajú Joanie. Ešte aj modelka je štylizovaná do podoby Joan Harris / Holloway.  Šaty vyzerajú presne ako tie, ktoré mala Christina Hendricks v niekoľkých dieloch (myslím, že v zelenej). Len ma štve, že sú na obrázku až príliš vyphotoshopované. Uvažujem, že obetujem tých 60e a kúpim ich spolu s feelingom 60tych rokov. A vlastne mám chuť kompletne siahnuť po móde zo 40tych, 50tych a 60tych rokov. Asi by som sa v ňom musela hľadať, ale kedy, keď nie teraz???

zdroj: cardiganempire.com

Takto vyzerá originál. A tá jej ceruzka na krku je fakt rajcovná. :-D
Ach, ako by som túžila mať Dona Drappera (ale bez jeho libida).


zdroj: showbiz411.com

 zdroj: daddycatchersrealm.wordpress.com
Famózne zelené šaty sa dajú tiež kúpiť online - tu

zdroj: blogs.amctv.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

bolo mi potešením