Celkový počet zobrazení stránky

streda 18. januára 2012

Prozákaznícky orientované Slovak Lines

Všade sa píše o znižovaní nákladov a taktiež o novej elektronickej dobe a využívaní nových technológii, v ktorých sme my na Slovensku občas 100 rokov za opicami. Keď som chodievala zo Schwechatu do Bratislavy, vždy som si kupovala lístok u šoféra v autobuse Slovaklines, ktorý chodí každú hodinu z letiska. Na tú vzdialenosť 60km sa mi zdá cena 7.7e privysoká, ale zase neviem, či nemusia platiť nejaké poplatky letisku a podobne. Ale cena 1e za batožinu sa mi zdá absurdná. Platiť  takmer sedminu cenu za batožinu je naozaj zlodejina. Naposledy (pred Vianocami) čakalo mnoho ľudí na nástupišti, keď prišiel pán a oznámil, že všetci, ktorí nemajú lístky, si ich majú ísť zakúpiť do pokladne, pretože je obrovský nával a berú iba ľudí s lístkami. Autobus bol nakoniec poloprázdny, ale zase sme odišli ako-tak načas, pretože šofér sa nemusel zdržiavať predajom lístkov. Myslela som, že je to výnimočná situácia pred Vianocami.  Naspäť som  cestovala 8. januára a stalo sa to isté - pri nastupovaní šofér zakričal, že kto nemá lístok, musí si ho ísť kúpiť do pokladne. Halóoo??? Nebolo by to vhodné niekde oznámiť vopred? Napr. to vyvesiť na autobusovej stanici a dať oznam na web? Ak človek stojí v rade 5 minút pred odchodom, je to celkom na prd utekať do pokladne kupovať si lístok. Hlavne na linke, ktorá počas môjho pravidelného 2 ročného cestovania nebola nikdy plná.
Teraz som sa rozhodla si kúpiť lístok online. Nikdy neviem, či sa mi to oplatí, pretože mam malé časové okno medzi pristaním lietadla a odchodom autobusu a ak bude lietadlo meškať, nestihnem autobus a budú to vyhodené peniaze.
Vždy som bola presvedčená, že online platby a objednávanie sú dobré hlavne preto, pretože znižujú náklady a nie je treba zamestnávať toľko pracovníkov napr. pri prekážkach. Pri online objednávaní lístku cez Slovaklines človek vidí cenu 7.70e ako keby ju kupoval v buse. Ale ak zaškrtne spôsob platby cez kartu (pretože mnoho ľudí, čo nežijú na Slovensku, nemá slovensky účet, aby mali sporopay napr.) naskočí mu manipulačný poplatok 17 centov. Ako WTF?  Nech sa láskavo SL netvária, že sú vďaka platbám cez kartu stratový. Zákazník sa sám obslúži, sam zaplatí a sam si vytlačí lístok. A za to má platiť extra? 17centov za servisný poplatok?


A potom  už vôbec nechápem, prečo pri objednaní spiatočného lístku zaplatí človek servisný poplatok za dve transakcie, aj keď všetko zaplatí naraz.
Tým pádom ušetrí človek pri spiatočnom lístku krásnych 0.79 e.


 Pobavia ma informácie na ich webstránke, kde tvrdia, že spiatočné lístky sú veľmi výhodné.


 Slovak Lines by určite argumentovali tým, že musia platiť za transakcie Vise alebo Mastercard. Ale ja naozaj nechápem, prečo platím pri spiatočnom lístku za dve transakcie, keď sa lístok platí 1x, keďže má Slovak Lines maržu už pri predaji lístku za 7,70e a pri online kúpe im odpadajú mnohé náklady, ktoré na seba prevezme zákazník. Nehovoriac o tom, že človeka nútia si lístok kupovať vopred, ale nedávajú mu žiadne civilizované možnosti voľby.
Slovak Lines má asi pocit, že je Ryan Air.

Konkurencia by nezaškodila :-( Ale asi je táto linka málo vyťažená. Rakúsky prepravca Blauguss chodi málo, ale za 6,9e, čo je zase na zamyslenie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

bolo mi potešením