Celkový počet zobrazení stránky

sobota 22. októbra 2011

Outlet city Metzingen

Tak som sa po roku v Stuttgarte (mesto, kde aj pankáči majú značkové oblečenie) konečne dostala do mestečka, kde nakupujú ľudia značkové veci vraj za zlomok ceny. Jedná sa o mestečko Metzingen, asi 30km od Stuttgartu, smerom na Tuebingen. Mesto má asi 22 000 obyvateľov, množstvo domov v štýle Fachwerk, krásnu radnicu, neskorogotický kostol  a veľmi pekné, staré centrum, ktoré je väčšie ako napr. centrum môjho rodného mesta. Z toho ale bohužiaľ priemerný návštevník veľa neuvidí. Prečo? Pretože v tomto meste funguje niečo ako separátne mesto v strede. Je to Outlet city Metzingen. Už od vlakovej stanice návštevníkov neomylne vedú tabule, povešané na stĺpoch, tým "správnym" smerom.
Množstvo známych značiek ako napr. Escada, Burberry, RL Polo, Tommy Hilfiger, Max Mara alebo v Nemecku obľúbený Joop tu majú outletové predajne(a Milka a Lindt :-)). Alebo sa aspoň snažia tváriť ako outlet, aj keď som dnes zistila, že v obchodoch ako Esprit alebo Pepe Jeans sú ceny podobné ako v Stuttgarte, kde dokonca človek pri výpredajoch nájde lepšie ceny.
Mnoho značiek som ani nepoznala a to si teda nepripadám ako analfabet v tomto smere. Napr. značka Barry. Do obchodu som vošla len tak omrknúť, ale hneď som pochopila, že toto je iná liga, ktorá musí byť niekde vo svete veľmi nóbl :-D Lodičky za 700E asi nebudú len tak.
Hlavným ťahúňom, ktorý to všetko začal, je Hugo Boss. Firma tu mala centrálu už od roku 1923, kde v ťaživej hospodárskej situácii Weimarskej republiky začínal so šitím ochranného oblečenia pre robotníkov vo fabrikách, uniformy a pršiplášte. Uniformy boli veľmi žiadané a HB ich dodával aj nemeckej armáde počas II. svetovej vojny.
V 70tych rokoch začala byť podniková predajňa HB stále navštevovanejšie (asi to súviselo aj s popularizáciou značky, reklamu na obleky robili napr. Sylvester Stallone alebo Bjorn Borg) a postupne začali ako huby po daždi rásť obchody iných značiek.
Outlet city má pekné, ale do mestečka absolútne nepasujúce budovy, buď betónové alebo tehlovo červené s množstvom skla a to podľa mňa v starej vinárskej obci nepôsobí dobre. Akoby strácalo dušu. Aj keď, čo sa týka daní, sú obchody nepochybne zlatou baňou.
Ja som bohužiaľ mohla ísť iba v sobotu, v nedeľu sú obchody v Nemecku zatvorené a nedoporučujem, možno ešte tak skorej ráno okolo 10:00. Väčšina obchodov otvára až vtedy, niektoré už o 8:00, ale tých nie je veľa. Po obede je už božie dopustenie, podzemné parkoviská sú plné a premávka v meste je naozaj veľmi intenzívna. Na relatívne malom priestore sa potom tlačia rodiny s kočíkmi a pobehujúcimi deťmi, dôchodcovia s chodítkami alebo paličkami a teda ja som sa cítila veľmi stiesnene. V meste je všetko prispôsobené pre návštevníkov - kyvadlová doprava, drahšie reštaurácia a kaviarne atď. Ja som išla na stanicu peší (je to asi 15 min.) cez uličky, kde som sa dala do reči s babičkou čo zametala ulicu. Smiala sa, že veľmi často tu ľudí nevidí, že všetci chodia cez hlavný ťah mesta. A Metzingen má práve vo vedľajších uličkách plno príjemných miest.
Najväčší obchod má Hugo Boss, ktorý má myslím 3 budovy. Dve sú na oblečenie, jedna na topánky. Ale pred všetkými kabínkami bola rada a tak to bolo v každom obchode.
Mám pocit, že Metzingen je dobrá voľba pre chlapov ohľadom oblekov a kabátov. Napr. Joop má obrovský výber oblekov od 149E až do ... koľko chcete. Ale vyzerali veľmi kvalitne spracovaná a boli zo 100% vlny. Pánske kabáty okolo 200e.
Športová a casual móda je habadej - Diesel, Quksilver - Roxy, Nike, Adidas, Lacoste (ktorý má akurát dobré ceny tenisiek okolo 70e, ale napr. polo tričká sú za 80e, čo mi nepríde ako nejaká výhodná cena), Pepe Jeans, Marco Polo atď. Keďže sú to väčšinou hadroviny (a nikto ma nepresvedčí, že Diesel a Miss Sixty, ktorá má hádam všetko z polyesteru, nie je), tak sa ceny celkom dajú. Tričká okolo 20e, rifle do 100e, ale je mnoho akcíí ako "kúp 2, zaplať 1" a podobne. Ale človek musí tiež hľadať a vyberať. Aj keď si myslím, že slovenské čaje by si vybrali. Možno by iba pindali, že tam chýba obľúbená vidlácka značka Guess.
Ja som si splnila sen a očumovala som Burberry. Môj vysnívaný béžový trenchcoat  nemali, tak som pozerala aspoň kravatu s kultovým vzorom kocky za 65E a kabelky. Ale cena 650e v outlete je aj tak ujetá. Alebo 165e za nylonovú kabelku???? WTF - tam už naozaj nechápem, čo je drahé na materiálu, umelé vlákna sú veľmi lacná záležitosť.
Ja som hľadala kabát, limit 250e. V tejto cenovej relácii toho mnoho nie je, ale prekvapil ma Max Mara. Mám túto značku zafixovanú ako veľmi drahú (aspoň čo vidím vo výkladoch) a tu boli ceny prekvapivo nízke. Kúpila som si kabát za 195e- 70% vlna, 30% polyester. Som zvedavá, ako sa mi v zime osvedčí, hádam ma nesklame.
Do 300E bol obrovský výber v mnohých farbách a dĺžkach. Naozaj neviem, prečo mali také príjemné ceny, keď napr. obyčajné blúzky stáli 150e, tak mi pomer týchto dvoch vecí príde dosť nevyrovnaný.

Doporučujem nemať príliš veľké očakávania a chodiť s otvorenými očami.
Escada mala všetky krátke kabáty za 240e a v Ralph Lauren predávali pletené šaty za 30e(bohužiaľ to bol akryl a do umeliny už nejdem).
Metzingen sa oplatí vidieť, či už bez nakupovania alebo s ním. Ísť nakupovať s tým, že človek kúpi niečo mega výhodné môže skončiť sklamaním. Občas som mala pocit, že ľudia kupovali iba preto, že keď už obetovali sobotu, nech aspoň prinesú niečo domov.

Viac info: www.outletcity-metzingen.com


zdroj: ferienwohnung-eisele.de

 zdroj: http://www.metzingen-best.com/



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

bolo mi potešením