Celkový počet zobrazení stránky

pondelok 10. júna 2013

Getting hipsterized

Katolícke sviatky sú v Nemecku to, čo si ja pohan vždy vychutnám. To je dobré na demokracii, že ma núti sláviť aj to, čo neuznávam. Jupííííí. Ideálny nápad vydať sa do môjho najmilovanejšieho mesta...Berlína. Lístky na vlak a letenky drahé ako vajcia na Veľkú noc. Takže sme naštartovali Fjord Fjesta a vydali sme sa  na cestu po jedinej naozaj slobodnej autokrajine na svete, kde nie je rýchlostný limit na diaľnici. Za 70timy Rastplätze sme sa konečne preplazili cez Ku Damm a nekonečnú zápchu, kde sme si pripadali ako v 1976 v Západnom Nemecku (teda hlavne ja, môj Schatzi je zo Západného Nemecka) po asi 8 hodinách vypadli z auta. Predtým sme samozrejme zablúdili, pretože ked šoférovi poviete vy a aj navigácia, že má ísť vpravo, tak on zásadne vľavo. Len aby ste vedeli, ak ste v Berlíne neboli. Na Ku Damm nie je toľko hipsterov, na to je príliš poshy. Ale čím viac sa blížite Prenzlauer Bergu, tým sa ich koncentrácia zvyšuje. A je to ako mor, niet úniku. Skinny jeans,tielka alebo tričká s výstrihom asi až po pupok ( hovorím o mužoch), hobo čapice a okuliare s hrubým rámom bez dioptrií. Proste hlavne nevyzerať mužne. Rádoby nedbalé oblečenie, drahé jak šľak.



Prešla som si nostalgické miesta môjho internshipu z Bundestagu, totálne ghetto na Kottbuser Tor.Tu sa vždy začínajú demonštrácie na 1. mája, kde si ľudia pohádžu zápalné flaše, rozbijú nejaké výklady, ponadávajú na konzum a kapitalizmus a potom si to pofotia svojim smart phonmi, v ktorých sú suroviny získane otrockou prácou z Konga a postnú to na facebook, ktorí tak nenávidia. A Hipstermánia chytila aj nás. Už na druhý den sme sa prichytili ako si kráčame s latéčkom v ruke a bio obloženou žemľou. Ja, čo si dám tresku v majonéze.


Výlet bol všetko, hlavne nie nudný. Ked chodíte s bláznom do elektro hudby, tak vás nikto nemôže obviniť z toho, že ste povrchná ženská, ktorá namiesto spoznávania nakupuje topánky. My nakupujeme káble a syntetizátory. Napr. v Schneiders Büro, ktorý inak vyzerá ako klasická sídlisková drogérka. Aspoň zvonku. Ale pre západonemeckého chlapca to bol zážitok. Mna tam síce nechal tvrdnúť 90 minút, v štvrti, ktorá sa volá aj Malý Istanbul, kde som akurát mohla ocumovat večierky a sekáče, ktoré vyzerajú ako vietnamské obchody s handramy na Slovensku.

Schneiders Büro


Na párty sme slido klubu, kde som takmer ohluchla. Klub Gretchen. Pripadala som si pri ceste domov ako z filmu Saving Private Ryan... Síce som videla, ako sa autá ku mne približujú, ale nepočula som vôbec nič. Musím povedať, že to bola zaujímavá skúsenosť. Ale vidieť Dj legendu - Étienne de Crécy naživo tiež nie je zlé.

 V podstate bol aj tento trip ako všetky ostatné. Mnoho jedla, vela pitia, vela chodenia.... Tak mrzké mesto až je nádherné. Presťahujem sa tam raz. Budem v nedelu jest brunch za 9€ o 13:30 a chrúmať bio žemle medzi  vegánmi. A nosiť slnečné okuliare do klubu. Sedieť v kluboch, ktoré majú cool mená, ktoré každý používa, ale nikoho nenapadlo ich použiť ako názov. Napr. bar "ku mne alebo k tebe" - " Zu mir oder zu dir".



Cesta domov bola ako Slováci do Chorvátska. 6 hodinová cesta trvala 12 hodín vďaka záplavám, baustellen a dažďu. 12 hodín v malom aute tiež dokáže zmeniť pohľad na človeka.

Danziger Strasse / Eberswalder Strasse




Guerilla Marketing... Nový Daft Punk je naozaj všade a fakt sa vyplatí si ten album vypočut. Ako hovoria Nemci...Fickmusik.


Televízna veža na Alexanderplatz





Kulturbrauerei - Prenzlauer Berg


Ja som proste taký common person. Ako hovorí Pulp. A teraz ma ospravedlňte. Idem si pozrieť Game of Thrones.



7 komentárov:

  1. hehe. pekne. slnecne okuliare do barov nosia fetaci, aby ich rano nejeblo ked im do rozsirenych zreniciek zasvici slnko, hoci aj spoza oblakov. exzess. to sa mi paci. ale inak nemci su vseobecne mega dobri v marketingu. mne uz stacia tie ich free postcards ktore si vsade naberiem a zdobim si nimi steny. mali by to zaviest aj u nas.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ach, si to vystihla, hipsterov je tu na kilá, záplava, čo Berlín neobišla. inak úplne skvelé fotky, veci, aké si už všimnem len občas, odkedy som domajšia :-/ (k niečomu takému nemalo nikdy dôjsť!!!)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. byt domajsia v Berlíne je predsa mega vec:-) Si to uzivaj, vsetko by som za to dala

      Odstrániť
    2. verím, že aj tebe sa to čoskoro/niekedy podarí. sen o čarovnom Berlíne nie je taký nesplniteľný ako by sa mohlo zdať, najprv internship, potom výlet, raz celý život :)

      Odstrániť
  3. Já stále věřím, že v Berlíně jednou alespoň na chvíli budu žít. Je to můj sen. Miluju Berlín, myslím, že je to nejlepší město... Tak moc ti závidím, ale já si tam zase udělám výlet :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak toto znie ako uzasny vylet :) nuda rozhodne nebola



    http://theshortiesfashion.blogspot.co.uk/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Haha, tak to naprosto chápu, že tě tohle prostředí "gets hipsterized". Bohužel nevím, jak to napsat česky. Já byl v Berlíně před pár lety a měl jsem to taky tak. :) Jen teda problém v tom, že jako správný hipster a student jsem měl hluboko do kapsy, tak jsem využíval pro nákupy hlavně slevové kupony. Ty jsou ale v Německu naštěstí rozšířenější než tady, takže to bylo docela v pohodě. :)

    OdpovedaťOdstrániť

bolo mi potešením