Celkový počet zobrazení stránky

nedeľa 15. mája 2011

Konečne koniec

Som úprimne rada, že MS v hokeji sa už skončili.
Celé toto divadlo zase raz potešilo srdce roduverného Slováka minimálne v tom zmysle, že sme si na pár dní mohli pripadať dôležití aspoň v priestore strednej Európy. Schválne nehovorím Európy, pretože aj keď sa to fanúšikom ľadového hokeja zdá nepochopiteľné, naozaj to nie je šport svetového významu a to, že sme v tom zhruba 3x niečo vyhrali, neznamená, že sa o hokej zrazu začne zaujímať celý svet. Napr. baseball hrá a pozerá na svete omnoho viac ľudí. 
V Nemecku som už 3x v období konania MS. Minulý rok, keď Nemecko hostilo majstrovstvá, robil (myslím) časopis Stern anketu a zhruba 75% ľudí ani nevedelo, že prebiehajú MS v hokeji a že sa hrajú v Nemecku. Ten rok dosiahli Nemci svoj historicky najlepší výsledok – vtedy taktiež vyhrali nad Slovenskom. Viem, že som vtedy sedela v kancelárii s poslancom, u ktorého som pracovala a blahosklonne som mu hovorila, že nevadí, ak prehrajú, hokej nie je ich doména. Po prehre som sa hanbila ako pes :-D
Z MS nám zostane predražená hala, totálne fiasko domáce týmu(môj tip bol mimochodom pekné 8. miesto, ale zlatí chlapci ho prekonali) a zahraniční fanúšikovia, ktorí sa dobre zabavili, ale koľko bolo stačilo a je veľmi nepravdepodobné , že sa vrátia – kvôli čomu by sa aj mali, že áno.
Príjemným prekvapením bolo Nemecko, ktoré dokázalo poraziť aj silnejšie tímy(tým nemyslím Slovensko- tam bolo už po víťazstve, ktoré sme utrpeli so Slovinsko jasné, že tento rok zo psa slanina nebude a Nemecko nás porazilo 3x za sebou).
Samozrejme som nemohla povedať nahlas, že proste tento rok na medailu nemáme, ako posledné roky vždy, pretože sa na mňa zniesla kopa nadávok, že nie som správny fanúšik, že takých ľudí ako som ja Slovensko nepotrebuje a niektorí mi chceli za túto vlastizradu (objektívne pomenovanie skutočnosti) odobrať občianstvo. Ale keďže dane (a nie málo) stále platím (aj z nich je financovaný aj SZĽH) tak mám právo sa vyjadriť k slabým výkonom mužstva. Je síce super, že sme vždy prehrali iba o jeden jediný gól, ale aj to stačí k tomu, aby sme sa nedostali ďalej. A bolo by fajn, ak by sme si uvedomili, že rok 2002 je nenávratne preč vo všetkých smeroch. Hráči, ktorí vtedy vyhrali, už nie sú najmladší a taktiež tímy, ktoré boli vtedy slabé, už slabé nie sú – že áno pán Jurčina (prehrať s nejakým Nemeckom:-D).
Najčastejšie fanúšikovské komentáre na moje kuvikanie sú, že fanúšik má fandiť týmu aj v zlých časoch. Na môj vkus to zlé obdobie trvá celkom dlho. To podľa mňa nie je tak hrozné, všetci vieme, že dorast je slabý, práca s mládežou nulová a pár ľudí z NHL to nespasí. Ale bolo by fajn, ak by pred každými majstrovstvami nebolo kopu rečí o tom, že máme najlepší tým, aký sme mali a že vlastne už sme skoro vo finále a je to tutovka a potom zrazu analyzovať v športovom štúdiu príčiny prehry spolu s bývalými trénermi a vyhasnutými hokejovými hviezdami a púšťať si zábery z Göteborgu a rochniť sa v úspechoch československých hokejistov ešte z obdobia Pražskej Jari. Proste sa chováme ako Angličania vo futbale a dúfam, že nás to nebdue držať rovnako dlho ako ich a nebudeme žiťz jedného titulu žiť ešte 50 rokov - výborný článok o tej téme tu.
Ja nevidím nič zlé na tom povedať, že mužstvo hralo zle. Sami hokejisti povedali, že hrali zle a nie sú so svojimi výkonmi spokojní. Pripadá mi to konštruktívnejšie ako robiť to, čo zaslepení fanúšikovia - hádzať vinu na všetkých okolo. 
Za naše prehry môže vždy niekto iný, napr.:
1)      Rozhodcovia – ako som si prečítala, sú a vždy to boli špinavé kurvy, ktoré sú proti nám (jasné, rozhodcovia nemajú nič iné na práci, len živiť svoju nenávisť voči Slovensku, okolo ktorého sa točí svet)
2)      Tréner - Hanlon – lebo nie je Slovák a má iný štýl trénovania a proste... Nie je Slovák, viac nie je treba
3)      Papierovo slabé tími, ktoré začali hrať lepšie
4)      Česi – vždy majú iba šťastie (jasné – 6x byť majstrami, z toho 3x za sebou je proste náhoda)
5)      Sme malá krajina a je tu málo hráčov (preto sa divím, prečo každý rok ľudia čakajú, že vyhráme. Skalní dajú potom strašne logické príklady ako Kanada a povedia, že s ňou sa nedá konkurovať, keď má omnoho viac ihrísk. Niekedy ma myšlienkové pochody ľudí udivujú. Pri takýchto kecoch ma napadne napr. Švédsko alebo Fínsko, ktoré nemá omnoho viac obyvateľov ako Slovensko). Keď toto niekto povie, tak v mojich očiach hneď Slovensko totálne degraduje, pretože proste patríme k menším krajinám a podľa tohto vzorca by sme nemali byť dobrí v žiadnom športe, pretože je malá pravdepodobnosť, že medzi 5,5 mil. obyvateľov sa nájde pár schopných – prosím vás, zobuďte sa. Podľa tohto by v skupinových športoch mali vždy hrať a vyhrávať veľké krajiny, pretože proste majú väčší potenciál? )
6) Hrali sme výborne, len ten kúsok šťastíčka nám chýbal, škoda tých troch gólov v našej bránke
Aby som to uviedla na pravú mieru. 
Som rada, že sa majstrovstvá konali práve na Slovensku a podľa reakcií ľudí a z médií sa zdá, že  sme to organizačne zvládli na jednotku. Tu v Nemecku som všade hovorila, že hostíme MS v hokeji a že je to skvelé. Ale ušetrili by sme si kopu sklamania, ak by sme si pripustili, že sme celkom dobrí, ale nie najlepší. Fandiť sa dá aj realisticky. Čím skôr si to pripustíme, tým skôr môžeme pracovať na zmene.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

bolo mi potešením