Celkový počet zobrazení stránky

piatok 23. septembra 2011

Fakt divné dĺžky

   Ako väčšina žien, som v puberte nemala rada šaty a sukne, pretože mi prišli strašne uncool a ani za svet som nechcela byť považovaná za dobre vyzerajúcu a atraktívnu. Počas vysokoškolského štúdia som mala v skrini obligátnu skúškovú sukňu a bielu nesediacu blúzku - štýl čašníčka v ubytovni ROH.Vo výpredaji sa mi asi v roku 2003 podarilo kúpiť krásny kostým Calliope. Treba si uvedomiť, že výber a aj finančná situácia vysokoškolákov bol v tomto období viac ako chabý a jediným obchodom pre mladých, ktorý nevyzeral ako keby vypadol z r. 1991, bolo Kenvelo. A začala som v ňom dostávať komplimenty. A keď som sa v ňom ešte vyprsila(dobrý deň,kozy ven), efekt bol dokonalý. Vyzerala som ako mladšia Scullyová. Nedostupná, ale rajcovná:-D Chvalabohu ma obišli vypchaté ramená. Vyzerať ako krabica nikdy nebol môj sen.



zdroj: fucknoshoulderpads.tumblr.com


     Preto som sa rozhodla, že prejdem na šaty. A naozaj, rezonancia bola viac než pozitívna. A človek si musí pri šatách vyberať ráno iba jeden kus oblečenia. Uznávam, pančuchy sú otrava, ale v lete táto nepríjemnosť odpadá (ale to zase nastupuje problém sa odierajúcimi sa stehnami)).
Veľmi obľubujem šaty do kolien a pod kolená. Táto dĺžka mi príde strašne ženská, elegantná a sexy. Bohužiaľ mám pocit, že je čím viac problematické nájsť pekné alebo elegantné šaty po kolená. Neznášam dĺžky, ktoré končia v polovici stehien a keď si človek sadne, vysunie sa mu sukňa asi až po rodidlá. A som sklamaná, že tieto pubertálne dĺžky sa presadzujú aj u office šiat. A ešte ma aj presviedčajú, že je to vlastne dĺžka po kolená. Pre mňa je príliš krátka aj jedna dlaň nad kolená, tzv. talianska dĺžka.
Ak by ste chceli vedieť, toto je vraj dĺžka po kolená podľa internetu a obchodníkov :

 zdroj: http://de.aliexpress.com

     Hm, v podstate majú pravdu. dĺžka po kolená je aj mini, aj tá je vlastne iba po kolená a nie viac.
Ale proste, it sucks. Aj my menej štíhle sa chceme obliekať príťažlivo. Moje kamarátky  sa neustále sťažujú, ako je ťažké zohnať niečo slušné a nevulgárne do kancelária alebo na svadbu. Nie každá robí hostesku na autosalóne, kde môže chodiť v sukni širokej ako opasok.
Fakt som z toho zúfalá. Moje stálice, kde chodím kupovať na istotu, ma v tomto smere vždy sklamú. Úplnou náhodou som zamierala do stuttgartského Kauf dich gluecklich (je to ale iba slabá imitácia berlínskeho) a objavila som tam kúsok, na ktorý mi všetky ženy dávali komplimenty. Muži nie, ale to preto, že sme v Nemecku. Tu sa nenosí, aby muž dal najavo, že to žene sluší:-D
zdroj: http://www.zalando.co.uk


Toto sú podľa mňa šaty do kolien:

alebo toto:

zdroj: http://www.flamingstar.eu

 zdroj: style.de

zdroj: http://www.wedding-smiles.net


zdroj: http://omgwheredidyougetthat.blogspot.com


zdroj: fairfashioncambodia.org

     Na tomto webe môžete nakupovať fair trade oblečenie. K šatám dostanete aj trochu lepší pocit. Oblečenie je náhodou veľmi pekné. Vôbec to nie je to, čo si človek pod pojmom fair trade predstaví - batikové oblečenie eko teroristov a neoholených žien(proste lesany). Ceny sú veľmi príjemné, škoda vražedného poštovného, ktoré stojí často viac ako šaty

     Výber šiat na internete je obrovský. Horšie je to ale v reále. Ani v Nemecku obchody nepretekajú solídnymi šatami. Dokonca aj pre staršie ženy sa dĺžka nebezpečne skracuje. A občas uvidím niečo zaujímavé napr. v S.Oliver v ich Business línii od Comma, ale dávať 100e za zmes bavlny a polyesteru ešte stále nedám.

Keď sa spomína štýl, nesmie chýbať Kačenka. Pre všetkých roayalistov a ľudí, ktorým sa páčia krásne šaty, ktoré nevyzerajú ako od kolotočov:

zdroj: whatkatewore.com

zdroj: whatkatewore.com

zdroj: savannahsouthernbelle.blogspot.com


zdroj: stellarama.tumblr.com
zdroj: businessinsider.com

P.s. Toho plešouna v pozadí si nevšímajte.

     Hodila som otázku do pléna slovenskej značky http://www.sewologylab.com, kde autorka komunikuje so zákazníkmi na facebooku. Spýtala som sa, či má v pláne predávať aj svoje výrobky, teda aj šaty, v dĺžke po kolená. A moja otázka nebola ani zmazaná a ani ignorovaná, tak som zvedavá, pretože sa mi jej veci vážne páčia.
A ešte niečo pre naozaj plnoštíhle:

zdroj: dressesgowns.myblog.it

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

bolo mi potešením